domingo, 15 de marzo de 2015

CLARA. OBRADOIRO II. XERMINACIÓN


Iniciamos este novo obradoiro vendo o resultado do anterior. Os ravos xa comezan a sair e as leitugas asoman. Tamén observamos como creceron as plantas para abaixo.







 No primeiro obradoiro tratamos o tema da Plantación. Pois seguimos o ciclo...

OBRADOIRO II .XERMINACIÓN.

Como introdución, unha presentación do crecemento das plantas. A XERMINAR!
Da semente á planta e da planta ata a flor!






Falando dos pelos radicais. Empezando de raíz!



Explicando as fases de crecemento

Clara amosounos un sorprendente video do crecemento das sementes ata formarse plantas. O crecemento a cámara rápida...


 -Oooooh! Que pasada!- oíase na sala mentres miraban o video...




Da semente á planta e da planta ás flores

E das sementes e plantas de terra...da man de Clara fomos camiño das plantas do mar.

A HORTA MARIÑA. NA AUGA TAMÉN HAI PLANTAS.

Para explicarnos COMO FACER UN HERBARIO, Clara móstranos o seu propio herbario de plantas acuáticas (algas) . A nosa científica mollouse unhas horas antes na Praia de Covas para traer unhas algas variadas e mostrarnos todo o proceso, desde a recollida ata o herbario final en forma de libro. Todo o tratamento das algas, pasiño a pasiño.







Explicación do  herbario con prantas acuáticas (algas).

COMO FACER UN HERBARIO COAS ALGAS?  Pasos.

1.    O inicio é sinxelo… Hai que mollarse e ir polas algas. Caldeiros coas algas. Praia de Covas.
2.     Logo hai que lavalas en auga salgada e auga doce,
3.     secalas un pouco con moito coidadiño.
4.     E colocalas ben estiradas e na posición que se desexa que aparezan logo no prego,
5.     Por último introdúcense na prensa cunha identificación sinxela. (Exemplo. Parda 3).

A  PRENSA. Clara cóntanos que cando empezou a facer herbarios empregaba enciclopedias pesadas para prensar as follas. O seu pai, Ramón Pardiño armoulle unha prensa para que a tarefa resultara máis doada. Agora o prensado das follas , con este útil artiluxio , faise dun xeito moi levadeiro. 





A prensa de Clara feita polo seu pai, Ramón Pardiño.


PASO A PASO PARA O NOSO HERBARIO DE ALGAS.


 Coñecendo o Espaguetti e a Leituga de mar...


 e outras especies de algas.








Mauro e Yago observando ben de preto as algas.

Unha vez explicado, metémonos de cheo no proceso...
Algas, a lavarse! Auga salgada e auga doce.







A quen lle vai a tocar secalas?


 Armados con panos de papel, 
Lembramos, con moito coidadiño e sen frotarlle.




Secalas para logo poñelas ben estiradiñas no prego, entre follas do xornal.



 Colocando no prego, ben estiradiñas.


Cando a folla é moi longa, é preciso doblala cara abaixo. Necesitamos outra folla de xornal.


Mollándose coas algas , poñendo e practicando...







Contacto coas algas, oportunidades de aprender! Algas diferentes. Tratamento antes da prensa.



 Poñémoslle unha identificación sinxela.


E colocamos os pregos na prensa...

O grupo de terceiro tamén quixo aprender do proceso e colocar algunha alga...








 Xa os pregos na prensa.


 Apretan os parafusos Marta e María mentres Clara fai forza enriba da prensa.




 Clara explica que ao longo da semana alguén se ten que facer cargo da prensa, de cambiarlle os papeis de xornal ás algas, para que sequen ben e queden ben lisiñas.
Nómbranse encargadas, Gabriela, Ángela e Sara Díaz, de 4º curso.





Os Cenorias de 3º curso encargáronse de preparar as fichas para o herbario cos datos pertinentes:
·         nome común,
·         nome científico,
·         lugar de recolección,
·         data,
·         e descrición.



A mestra Ana Blanco fíxose cunhas cartolinas laranxas que , recortadas todas por unha mesma medida, servirán de fichas para o herbario. Que datos son importantes rexistrar?





 Escribindo coa mestra Ana Blanco os datos que deben ir en cada tarxeta.


Quedando as fichiñas feitas, xa podemos cubrilas...o próximo día de obradoiro con Clara.


IMPORTANCIA DAS ALGAS. ALIMENTACIÓN E MUNDO MARIÑO.

Mergullándonos un pouco máis no tema das algas, falamos un poco dos líquenes; os cales non deixan ser en parte algas….
Colección de líquenes. Clara amósanos dúas caixiñas de líquenes clasificados. Estes forman parte da súa colección. Non só nos deixou ver....senón tamén tocar!


nº1: Alga vermella calcárea



Pero...que son os líquenes, pregunta a mestra Ana Blanco?





 Os líquenes son unha simbiose dunha alga e un fungo. Esta asociación fai que podan vivir en lugares onde ninguén máis pode. 

Coleccións de líquenes de Clara, que os rapaces e rapazas observan e disfrutan





Observando a alga vermella calcárea



 Galicia e un lugar que conta cun gran número de especies, pero hai unha que podemos dicir que é especial , xa que só nós e só nós contamos con el. Vivan os endemismos!! 




Especie autóctona, de Galicia, concretamente das Rías Altas.





Bonitos descubrimentos os de hoxe! Esperamos xa a seguinte visita de Clara, para seguir aprendendo e disfrutando! Que será o próximo?

Remata este segundo obradoiro valorando o feito no semilleiro...
Pois sí, é preciso añadir máis turba ou terra para que poda nacer a nosa plantación.


 Clara tivo moito coidado para separar temporalmente a plantación.
Engadiu terra misturada con turba. A terra é autóctona, da zona de Merille, Ourol.


Os ravos, agardan temporalmente para logo voltar ao seu sitio...





 O furadiño amosa o antes e o despois de añadir máis terra.


Volta dos cultivos ao seu sitio. Con máis terra onde asentarse ravos, cenorias, apio e cebola vermella.






Comprobando o rego e reflexionando sobre o semilleiro.
 Lembrando que as plantas necesitan humidade ainda que non excesiva.
Se regamos demasiado...as sementes ou as plantas poden podrecer.

Para que medren ben as leitugas basta con botar pouquiñas sementes na ouveira. Tampouco é bo xuntar moitas sementes no mesmo espazo, no semilleiro.

Aprendemos dos erros para as próximas veces. Ata os expertos poden atopar sorpresas negativas nos seus cultivos; sementes que non medran ben ou mesmo sementes que non medran...
Non nos temos que desanimar, é cuestión de aprender dos erros e empezar de novo!

Que pasou co lateral das plantas aromáticas? Pois, que como non saían...(Estas plantas tardan máis en sair) os encargados e encargadas regaron e regaron, todos os días. Encharcaron as sementes e non se lograron! Vaia, haberá que facelo mellor para a próxima co xa sabido...

As plantas medran segundo quen as plante! Así que haberá que ter arte e prestar atención para facelo ben.

Grazas Clara, pola túa sabedoría e por querer compartila con nós! Grazas por estes interesantes obradoiros. Xa estamos esperando polo terceiro!


2 comentarios:

  1. ¡¡Que bonito!!.... Noraboa a Clara polo seu traballo é interesantísimo. Os nenos están levando a cabo un traballo no que disfrutan e aprenden ao máximo. Grazas tamén por amosarnos os obradoiros, nós tamén aprendemos con eles.

    ResponderEliminar
  2. foi un curso de moito traballo , a verdade que si! noraboa!!

    ResponderEliminar